Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nahlédněte s námi pod pokličku závodního a školního stravování

Vyhledávání

Musíte se k firmě chovat, jako by byla vaše

17. 9. 2020

Osobnosti, Z kuchyně

Příběh Renáty Žurovcové je tak trochu spojený s devítkami. V roce 1999 nastoupila do Eurestu, v roce 2009 dostala na starost provoz o 21 kantýnách se 170 zaměstnanci a od roku 2019 zastává pozici regionální ředitelky Compass Group pro severní Moravu. Mezitím ve společnosti začal pracovat také její manžel a dcera. Jaký je její recept na vedení týmu? A co je hlavní ingrediencí spokojeného pracovního i osobního života? „Jsme trochu legrační rodina, když už se doma pohádáme, je to obvykle kvůli práci,“ říká na úvod našeho společného rozhovoru.

Vzpomenete si, jak vaše více než dvacetileté angažmá v Eurestu začalo?

Začalo to nevinně. Moje tchýně pracovala dlouhé roky jako vedoucí stravovacího provozu v Městské nemocnici Ostrava, tedy na Fifejdách, a po mojí mateřské dovolené mi nabídla místo vedoucí kantýny. Začátky nebyly úplně jednoduché, ale zároveň jsem měla ohromné štěstí na skvělé lidi – parťáky kolem sebe. Byla jsem vždy obklopená „Euresťáky“ – tedy kolegy, kteří byli a jsou zároveň také srdcaři s obrovským nasazením a smyslem pro týmovou spolupráci. Dnes z těchto zkušeností čerpám a snažím se je vracet ostatním svým kolegům. Vždycky je to jednodušší, když víte, že za sebou a vedle sebe máte lidi, kteří jsou loajální k firmě, stojí za vámi a víte, že se na ně můžete spolehnout. Dobrý tým je základ. Lidé jsou to nejcennější, co firma má.

Zmínila jste pravé „Euresťáky“? Co si pod tím představit?

Pro mě je pravý Euresťák ten, který pracuje pro firmu rád a pěkně o ní mluví, je loajální, zodpovědný, spolehlivý a skvělý týmový hráč.

Co vaše práce obnáší?

Řízení dvaceti provozů, na čemž se podílím společně se svými vedoucími závodů. Samozřejmě, mým prvořadým úkolem je spokojenost našich klientů. Věnovat se jim, navštěvovat je, řešit jejich problémy a požadavky, to vše je součástí mé práce. Je velmi důležité snažit se být s klienty v partnerském vztahu. Dnes považuji některé z nich za své přátele a díky tomu je má práce mnohem jednodušší. Regionální ředitelka je pro mě stále jen funkce na vizitce. Když je potřeba, vždy pomůžu svým lidem na provozech. Podporuji je v jejich každodenní práci a musím být svým kolegům vždy nablízku.

Renáta Žurovcová s vedoucí provozu ve Valašském Meziříčí Martinou Kratochvílovou

Není přátelství občas na škodu, například ve chvíli, kdy potřebujete rozhodovat?

Dobré vztahy by měly být základem spojení zaměstnanec – zaměstnavatel – nadřízený – klient. Vytvořit je trvá dlouho, ztratit naopak rychle. Někdy stačí jedno špatné rozhodnutí.
Ale když lidem ukážete, že si jejich práce vážíte, že umíte naslouchat, že nemáte problém jim v jejich práci pomoct, podpořit je a jdete do toho s nimi, začnete se vzájemně brát úplně jinak a získáte přirozený respekt.

Které regiony máte ve své správě?

Severní Moravu, Zlínský a Olomoucký kraj.

A jak snáší vaše nadšení do práce vaši nejbližší?

Rodina mě v mé práci podporuje a vždy podporovala. Jsou mi pomocníky, rádci, kritiky, ale hlavně oporou, které si velmi vážím.

Když se mě někdo zeptá, co je mým koníčkem, tak odpovídám, že má práce.

Jak se za tu dobu, co jste v Eurestu, změnila gastronomie?

Nemyslím si, že by se příliš změnila. Pořád vaříme „klasiku“, pořád vede tradiční „český oběd“. Do naší nabídky samozřejmě pronikají moderní trendy mezinárodní gastronomie a také se snažíme, aby si u nás každý host mohl vybrat a byl spokojený. Neustále vylepšujeme naši službu jako takovou, aby se u nás hosté cítili dobře a rádi se k nám vraceli. Dnes už jídlo nedostanete v závodní jídelně anonymně přes uzavřené okno na výdeji. Výdejní linky jsou otevřené a obědy vám servírují příjemní zaměstnanci s úsměvem a popřáním dobré chuti. Personál je prostě základ. A pořád říkám i svým kolegům, že pozdrav, úsměv a příjemné vystupování jsou v restauraci stejně důležité jako samotné vaření.

Jste na svoji práci hrdá?

Když se mě někdo zeptá, co je mým koníčkem, tak odpovídám, že má práce. Opravdu mě baví a dělám ji ráda. Velice dobře se poslouchá, když vám přátelé, klienti nebo hosté říkají, že Eurest dělá dobrou službu se skvělými lidmi a dobrým jídlem. To jsem potom opravdu na svoji práci hrdá.

Další články k tématu:

načíst více příspěvků