Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nahlédněte s námi pod pokličku závodního a školního stravování

Vyhledávání

Nová restaurace ve firmě? Jen přelepit provozovatele nestačí

18. 11. 2020

Co nám chutná, Z kuchyně

Chystat denně obědy pro spoustu lidí, kteří musí zase hned do práce, je výzva. Chystat je ale pro tisíce pracovníků firmy Robert Bosch České Budějovice, která je největším zaměstnavatelem na jihu Čech, to už chce sehraný tým a pečlivé plánování. Platí to pro každodenní provoz a ještě víc pro převzetí takové restaurace. Na to v Boschi došlo v březnu letošního roku a byla to akce kulový blesk. Musela se vtěsnat do 48 hodin.

„Vedení firmy si uvědomovalo, že nemá smysl, aby se o stravování staralo samo. Chtělo by to po nich know-how, které sami z principu nemají, a stálo by je to zbytečně moc sil. Proto pro zajištění stravovacích služeb poptávají subjekty zvenčí, na které pravidelně organizují výběrové řízení,“ nastiňuje Filip Vítovec, regionální ředitel provozu společnosti Eurest, který má firmu vyrábějící díly do automobilů na starost.

Za 48 hodin hotovo

Eurest se ve firmě Robert Bosch České Budějovice zúčastnil čtyřměsíčního výběrového řízení. Podstatným kritériem tady byla garance převzetí – že nový subjekt zvládne kuchyň po předchozím provozovateli převzít a připravit na nový provoz během víkendu. „Dva dny jsou ve velkém provozu minimum, abychom pak mohli fungovat v našem bezpečném standardu. Je to šibeniční, ale zažil jsem už i převzetí v ArcelorMittal, kde jsme to dokázali za 24 hodin,“ vzpomíná Jan Lopatka, obchodní manažer Eurestu. Jak náročná taková akce je, vyplyne okamžitě potom, když vyjmenuje, co všechno je pro novou restauraci třeba udělat.

Jakmile v provozu skončí svoji práci předchozí firma, demontuje své vybavení a odveze si ho, může nastoupit nový provozovatel. Přirozeně se dostane k místům, která se kvůli nainstalované technice dlouho neuklízela a nemalovala, takže obojí je potřeba udělat. Hned na to se naváží nová technika, která byla zrovna v této firmě důležitým argumentem, proč tady Eurest výběrové řízení vyhrál.
„Udělali jsme tam několikamilionovou investici do vybavení, aby byl náš provoz ve výsledku efektivnější, příjemnější pro zaměstnance a také úspornější z hlediska spotřeby energie a lidské práce,“ nastiňuje Juraj Pástor, provozní ředitel Eurestu.

Novou částí restaurace Eurest je také pizza koutek.

V praxi to dnes znamená třeba to, že na místě se hranolky smaží bez oleje. Kuchyň je přebudovaná tak, že se hosté můžou částečně dívat na to, jak se jídlo připravuje a že je skutečně čerstvé. V restauraci díky rekonstrukci přibyl i pizza koutek a nové vybavení rozšířilo i nabídku snídaní, na kterých lidem v Boschi hodně záleželo. „Do té doby se tam chodilo v podstatě jen na vajíčka natvrdo a volská oka, která se dělala každý den. My jsme mohli zavést i vaječné omelety a další pokrmy, takže zaměstnanci mají větší výběr, což přispívá k jejich lepšímu pocitu a čerstvé snídaně i ke zdravějšímu stravování,“ vypočítává Lopatka, co se také skrývá pod označením „nový koncept jídelního lístku“. Nic z toho by ale nešlo bez nových přístrojů.

Víkendový přerod

Spolu s nimi se na pobočku o inkriminovaném víkendu vezl i mobiliář, drobné vybavení a samotné suroviny. Zatímco se v kuchyni uklízelo, muselo dojít i na rebranding. Sám Lopatka s Pástorem se chopili malování jedné ze zdí nebo čištění podlahy průmyslovým strojem. „Běžně to neděláme, ale tady šlo o čas, velkého klienta a také o to ukázat, že jsme všichni jeden tým bez ohledu na pozice,“ podotýká Pástor. Do Českých Budějovic se u příležitosti právě tohoto stěhovacího víkendu sjelo asi třicet zaměstnanců i z jiných poboček, aby se všechno stihlo.

Na efektivitu práce tlačil čas i nutnost, aby na sebe dodavatelé jednotlivých částí vybavení a mobiliáře navazovali. A také to, že se zároveň muselo stihnout školení zaměstnanců. „Personál jsme přebírali, ale zaměstnanci s námi nemohli aktivně spolupracovat, dokud se oficiálně nestali zaměstnanci naší společnosti. Se všemi pracovníky jsme se samozřejmě setkali už o několik týdnů dřív, ale podepisování pracovních smluv spolu se základním školením proběhlo až během přebíracího víkendu,“ líčí Pástor.

Jedním z hlavních požadavků na provozovatele restaurace ve společnosti Robert Bosch České Budějovice byl stabilní tým zaměstnanců s minimální fluktuací. K personální stabilizaci by tak velkou měrou mělo přispět angažování Martina Košťála na pozici šéfkuchaře. Zkušený kuchař a nositel oborových ocenění má za sebou úspěšné projekty v komerčních restauracích, přečíst si o něm ostatně můžete ve speciálním článku. Na post lídra kuchyně v Boschi přišel proto, že se chtěl naučit nové věci a získat zkušenosti z velkého provozu.

Do 48 hodin, které Eurest v Robert Bosch České Budějovice na přestavbu dostal, se musela rovnou vejít také příprava prvního jídla a začátek jeho servírování hostům. „Během těchto dvou jinak volných dnů muselo proběhnout všechno, co bylo nutné, aby hosté na první pohled poznali, že přicházejí do nového a měli hned od své první návštěvy dobrý dojem. K tomu nestačí jenom vyměnit logo na vchodových dveřích,“ zdůrazňují Lopatka a Pástor.

Další články k tématu:

načíst více příspěvků