Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nahlédněte s námi pod pokličku závodního a školního stravování

Vyhledávání

Stravování není jen jídlo, jde o celý zážitek

18. 8. 2020

Z kuchyně

Výběr ze tří jídel denně. Dvou masových a jedné bezmasé varianty. V úterý, středu a čtvrtek navíc minutky. V létě společné grilovačky a v době vrcholu sezony v listopadu a prosinci dokonce stravování zcela zdarma. To jsou jen některé z příkladů péče Amazonu o své zaměstnance v oblasti jídla. „Vnímáme jídlo jako zásadní přidanou hodnotu a benefit, který je stejně důležitý jako například doprava zdarma,“ říká Jiří Hudec, seniorní manažer z české pobočky Amazonu, který má na starosti návrhy a realizaci projektů v distribučním centru u Prahy.

Kolik se u vás denně stravuje zaměstnanců?

V naší kantýně se v pracovních dnech stravuje přibližně 1400 zaměstnanců, během vánoční špičky toto číslo výrazně narůstá, přesto je maximální čekací doba na oběd pět minut.

Na kterých hodnotách Amazon lpí ve chvíli, kdy jde o jídlo či oběd?

Amazonu obecně velmi záleží na spokojenosti našich zaměstnanců. Vnímáme je jako interní zákazníky. Stravování tedy představuje podobně jako kvalitní doprava do práce jednu ze základních služeb, která zásadním způsobem ovlivňuje spokojenost. Proto mají naši zaměstnanci možnost aktivně se podílet na rozvoji této služby. Denně hlasují pomocí  hodnoticího systému Happy or Not o kvalitě daného jídla, a tím se podílí na formování jídelníčku a přizpůsobení chuti jednotlivých jídel. Dbáme taktéž na to, aby náš partner nepoužíval polotovary a aby nakupoval suroviny přednostně od českých výrobců. Zároveň se dlouhodobě snažíme rozšiřovat nabídku jídel i  doplňkového sortimentu, aby si mohl vybrat skutečně každý podle svých preferencí.  

Kantýna v českém Amazonu

Jsou v rámci stravování nějaké konkrétní věci, které by stálo za to vyzdvihnout?

Ano, zaměstnanci mají každodenně zajištěný výběr ze tří různých menu, která jsou připravovaná v naší budově. Každé menu se skládá z polévky, hlavního chodu a salátu za velmi přívětivých 25 korun. Ti, kteří chtějí vyzkoušet méně tradiční typy jídel, si mohou dopředu objednat minutky, které se podávají od úterý do učtvrtka. Oběd si mohou naši zaměstnanci zpestřit dezertem nebo vybraným post-mixovým nápojem, které jsou k dispozici za dostupné ceny. Základní nápoje, jako je soda, čaj nebo káva, mají naši zaměstnanci zdarma. 

Jsou naopak nějaké konkrétní věci, jež by mohly být námětem ke zlepšení?

Samozřejmě. Každá služba se postupně vyvíjí a lze ji neustále vylepšovat. V Amazonu se nám každý den stravuje 1400 zaměstnanců , kteří jsou v rámci směn rozděleni do několika skupin podle jednotlivých procesů, na kterých pracují. Tyto skupiny mohou mít až 150 strávníků, kteří musí být co nejrychleji obslouženi u výdejních míst. A toto je velkou výzvou pro poskytovatele stravování, protože pocit dobrého oběda netvoří jen kvalitní suroviny, jejich příprava a chuť, ale i třeba jeho prezentace na talíři nebo prostředí, ve kterém jídlo zaměstnanci konzumují. A toto jsou oblasti, které určitě budou vyžadovat v brzké budoucnosti naši pozornostki.

Jak funguje tým, který připravuje a vydává jídlo?

V současné době je tým velmi dobře sestavený a za poslední téměř dva roky se velmi vypracoval. Šéfkuchaři poznali preference našich zaměstnanců a již umí dobře odhadnout počty porcí jednotlivých jídel. Taktéž vystupování celého týmu postupně získalo na profesionalitě.

Jsou nějaké speciality či specifika – co mají zaměstnanci nejraději? Nějaké vyhledávané menu?

Drtivá většina našich zaměstnanců preferuje tradiční českou kuchyni. Velmi oblíbená jsou jídla jako smažený řízek, svíčková na smetaně nebo hovězí guláš s houskovým knedlíkem.

Oblíbená česká klasika preferovaná zaměstnanci i v českém Amazonu: hovězí guláš s houskovým knedlíkem

Jak by měla z vašeho pohledu vypadat ideální strava pro zaměstnance?

Určitě by to měla být strava připravovaná z kvalitních surovin a složení menu by mělo odrážet chuťové preference většiny našich zaměstnanců. Těm ostatním bychom měli být schopni nabídnout alternativu, třeba v podobě zmiňovaných minutek. Stravování by nemělo být redukováno jen na jídlo samotné, ale měli bychom se bavit o stravovacím zážitku jako celku, který začíná tím, jak zaměstnanec přijde do jídelny, pokračuje jeho zkušeností s čekáním na jídlo a kontaktu s obsluhou, následuje prezentace samotného jídla na talíři a končí prostředím a atmosférou, ve které zaměstnanec svůj oběd konzumuje. Každý z nás je jinak citlivý na jednotlivé fáze tohoto procesu, ale každá z těchto fází ovlivňuje celkový dojem z jídla, a proto se postupně snažíme rozvíjet zážitek ze stravování jako celek. 

Vnímá Amazon stravování jako jeden z benefitů pro zaměstnance?

Ano, zaměstnanci mají každodenně zajištěný čerstvý oběd, který se skládá z polévky, hlavního chodu a salátu. Nemusí docházet do externího stravovacího zařízení, mají jídelnu na dosah. Jídlo se v naší budově přímo vaří a nedováží se. Pokud si jídelníček přejí ozvláštnit, mají k dispozici už zmíněná minutková jídla, případně si samozřejmě mohou nosit svoje vlastní jídlo, které lze ohřát v odpočinkových místnostech. Několikrát za rok připravujeme pro naše zaměstnance akce, velmi oblíbené je například grilování na terase. 

Které další benefity nabízí Amazon zaměstnancům v rámci péče o well-being?

Amazon nabízí atraktivní zaměstnanecké benefity, například životní a penzijní pojištění, bezplatnou dopravu do práce a z práce na 24 autobusových linkách a jedné vlakové lince, slevy na nákupy v eshopu Amazon.de, podporu na rodičovské a mateřské dovolené, program postupného návratu do zaměstnání po rodičovské dovolené, zapojení do programu Career Choice, v rámci kterého Amazon pokrývá svým zaměstnancům až 95 % školného, a mnoho dalšího. 

Další články k tématu:

načíst více příspěvků