Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nahlédněte s námi pod pokličku závodního a školního stravování

Vyhledávání

Stravování pro zaměstnance jako priorita. Jak funguje Kantýna roku?

21. 7. 2022

Z kuchyně

Vyrobit co nejvíc, co nejrychleji a vydělat. To je cílem každé firmy. Ty osvícenější přitom ale hledí na to, aby při všem tom pracovním a výrobním shonu svoje zaměstnance nepřetížily a daly jim co nejlepší podmínky pro práci. Včetně stravování. Mezi takové rozhodně patří výrobce profesionálního elektrického nářadí, společnost Black & Decker z Trmic u Ústí nad Labem, jejíž závodní restaurace teď zvítězila v regionálním kole soutěže Kantýna roku. A právem.

Závodní restaurace prošla v posledních letech kompletní proměnou.

Cesta k úspěchu vedla přes razantní a rozhodné kroky – zásadně proměnit se tak v posledních letech musel nejen vzhled restaurace, ale i to, co její kuchaři hostům na talíře servírují „Lidé tráví v závodní restauraci svoji pracovní pauzu, a tak si zaslouží, aby byli v hezkém prostředí a měli opravdu kvalitní stravování. V Black & Decker si to uvědomují, a společnost proto investovala do rozsáhlé rekonstrukce restaurace,“ naznačuje Daniela Zemancová, vedoucí zdejší závodní restaurace Eurest, co všechno bylo třeba po pozdější ocenění udělat.

Úpravy zázemí i menu

V trmické pobočce společnosti Black & Decker postupně vyměnili nábytek, rekonstruovali výdejní místa, dostavěli novou menší kantýnu (což vyžadoval nárůst počtu zaměstnanců) a nakonec se podařilo vyladit i celkový design restaurace. Díky zapojení Compass Group se zásadní modernizace dočkalo i zázemí a kuchyně. Postupně se obměnily všechny technologie od myček, přes konvektomaty až po multifunkční pánev. Všechno s ohledem na lepší podmínky pro přípravu jídla i šetření energiemi.

V místní restauraci Eurest, kde se teď denně sní asi 400 obědů, se v posledních měsících změnilo i menu. „Založili jsme stravovací komisi a ve spolupráci s námi i managementem kuchyně jsme zapracovali na dalším zlepšení nabídky,“ potvrzuje Miroslava Humlová, HR manažerka Black & Decker. To zlepšení pro někoho možná překvapivě znamenalo i zefektivnění – zpřehlednění menu a počtu nabízených jídel. „Zaměstnanci si dřívější šířky nabídky přestali vážit, takže jsme ji zredukovali, ale o to víc sil a energie nám zůstalo na udržení stálé kvality aktuálního menu,“ vysvětluje Humlová.

Cílem rekonstrukce mimo jiné bylo, aby si zaměstnanci odpočinuli v hezkém prostředí.

Restaurace tak aktuálně denně připravuje čtyři hlavní jídla a k tomu dvě polévky – jednu masovou a jednu vegetariánskou. Podle hodnocení komise soutěže Kantýna roku, která všechny podniky objela, se na menu odráží, jak velké srdce celý tým kuchyně do svojí práce dává. „Pravidelně organizujeme různé gastronomické akce, máme vlastní bylinkovou zahrádku a sami si vyrábíme i dobroty pro doplňkový prodej, jako jsou obložené bagety, fitness chleby nebo jogurty s ovocem,“ vypočítává Daniela Zemancová, co všechno provozovně vyneslo titul Kantýna roku Ústeckého kraje i nabídky na další spolupráci – ozývají se totiž zájemci, kteří by od zdejších kuchařů rádi nejen zajištění stravování pro své zaměstnance, ale třeba i catering na akce.

V Trmicích se razí strategie, že co jde, to si tady dělají vlastní, žádné nadbytečné polotovary nebo překupované zboží. Poctivé vývary jsou z kostí, které zbydou po využití masa, v konvektomatech tady dýchají houskové knedlíky i buchtičky, které čekají na přelití kultovním šodó.

Stravování jako priorita

Zásadní pro úspěch závodního stravování (a to nejen v rámci soutěží) je totiž to, jak moc si sama firma uvědomuje jeho důležitost a význam pro spokojenost svých zaměstnanců. „Stejně jako jiní jsme čelili tlaku na to, abychom zaměstnancům poskytovali stravenky, ale nepřišlo nám to jako dobrý nápad. Lidé je často využijí na něco jiného než na koupi oběda, takže v práci by ho buď odbývali nebo by si nosili vlastní jídlo. To by ale nebylo v počtu několika stovek lidí kde ohřívat a hrozily by hygienické problémy,“ vysvětluje Miroslava Humlová, proč firmě tolik záleží nejen na fungování vlastní restaurace, ale hlavně na kvalitě jejího menu. Na každou porci přispívá 31 korunami na režii a 12 korunami na suroviny. Zbytek z ceny pokrmu hradí zaměstnanec.

Zdejší kuchařský tým umí zaujmout i cateringovými akcemi.

À propos udělením ocenění Kantýna roku inovace v oblíbené Eurest restauraci v Trmicích nekončí. Aktuálně se pracuje na novém, chytrém, elektronickém objednávkovém systému, který zajistí, že každý dostane přesně to jídlo, na které má zrovna chuť. Manažeři firmy i Compass Group to pojali poctivě, takže kromě objednávkových kiosků přímo ve výrobním prostoru vznikne i aplikace, aby si o svůj oběd nebo večeři mohl pohodlně a online říct opravdu každý.

Další články k tématu:

načíst více příspěvků