Pauza na oběd nebo na svačinu je časem oddechu a nabrání sil do zbytku pracovního dne. Jak ale zajistit výdej nočních večeří a svačin v provozech, které pracují v nepřetržitém režimu 24/7, aby pracovníci měli neustále k dispozici čerstvé jídlo i kvalitní občerstvení? S novým konceptem bezobslužného, umělou inteligencí řízeného a flexibilního řešení přichází Delirest. První a v České republice zatím jedinou bezobslužnou kantýnu s kávovarem, která dostala název Delimarket, mohou od začátku května letošního roku využívat zaměstnanci společnosti Continental v Brandýse nad Labem.
Delimarket se nachází poblíž výrobní haly v odpočinkové místnosti, aby ho strávníci měli nepřetržitě doslova na dosah ruky. „Není to rozhodně klasický výdejní automat na nápoje nebo svačiny, ale chytře sestavený systém vzájemně propojených lednic a výdejních vitrín, které řídí a střeží umělá inteligence. Díky tomu se jídlo, potraviny a různé produkty nebo nápoje na cestě ke strávníkům ‚nehýbou ani nepadají‘, protože si je nakupující hosté sami berou do ruky jako z klasické lednice doma v kuchyni. Název Delimarket vznikl podobně jako název naší společnosti – Deli od slova delikátní, lahodný a market je obchod,“ vysvětluje Nikola Weissová, regionální manažerka Delirestu, která má na starost také provoz mikro obchůdku Delimarket v Brandýse nad Labem.
Nabídka zboží v Delimarketu se plně přizpůsobuje chutím a preferencím zaměstnanců. Může se snadno obměnit, reagovat na sezónu i počet nakupujících. „Ti v našem mikro obchůdku najdou různé nápoje, mléčné výrobky, slané pečivo, sladkosti, bagety z naší výroby, ale například i sladké dortíky nebo tzv. chlazenky – to jsou šokově zchlazené noční večeře, které v naší kuchyni připravujeme každý den čerstvé a domácí. Toto plnohodnotné jídlo má 24hodinovou trvanlivost a neobsahuje žádné stabilizátory ani konzervační látky. Lidé si ho pak jen sami ohřejí v mikrovlnce, která patří k základnímu vybavení odpočinkové místnosti,“ doplňuje Weissová s tím, že Delimarket umí uvařit i čerstvou kávu nebo čaj, protože jeho součástí je i kvalitní automatický kávovar. Vše včetně výdeje, zásob nebo plateb řídí a kontrolují sondy, čidla nebo inteligentní váhy, zásah lidské ruky je v rámci obsluhy potřebný jen při doplňování čerstvého zboží, průběžných kontrolách nebo servisu. Umělá inteligence se stará o bezpečnost a dokáže rychle vyhodnotit i podezřelou transakci.
Do Delimarketu přes QR kód
Hlavní předností Delimarketu je z pohledu zákazníka mimořádně jednoduché a intuitivní ovládání. Aby si mohl vybrat a koupit, na co má právě chuť, stačí mu naskenovat QR kód, který najde vedle každé vitríny s potravinami. Jeho prostřednictvím si stáhne do svého telefonu aplikaci Lova, vytvoří si uživatelský účet a ten prováže se svojí platební kartou. „Jakmile už aplikaci máte v telefonu staženou, stačí naskenovat QR kód příslušné lednice nebo vitríny a dvířka se vám otevřou a vy nakupujete. Seznam nakoupených položek se vám automaticky a průběžně zobrazuje na obrazovce terminálu i přímo ve vašem mobilu. Na bezpečnost dohlíží zabudovaná kamera. Podle umístění, hmotnosti zboží a produktů, resp. díky systému inteligentních čidel a skenerů Delimarket automaticky pozná, co si zákazník vybral. Na závěr pak stačí už jen potvrdit platbu, kterou systém odečte z vaší platební karty,“ vysvětluje Weissová s tím, že na tabletu, který je součástí automatu, je možné si kdykoliv prohlédnout všechno nabízené zboží, ale i získat informace o cenách a aktuálních prodejních akcích.
Z interních statistik vyplývá, že v červnu Delimarket dosáhl trojnásobného obratu proti prvnímu měsíci fungování. Takže se počítá s tím, že objem nákupů bude i nadále růst. „Dostáváme spoustu milých a pozitivních reakcí, do Delimarketu zákazníky přitahuje především zvědavost, protože tento koncept nikdy předtím neviděli. Skvělou zprávou je, že mikro obchůdek už má své stálé zákazníky, ti noví musí překonat prvotní ostych. Pro mnoho lidí je totiž stále ještě novinkou platba prostřednictvím aplikace. Je to však všechno o důvěře a dobré zákaznické zkušenosti. Tak jako se naučili například cestovatelé platit za sdílenou dopravu typu Uber nebo Bolt, využívat bankovní aplikace typu Revolut, časem si určitě zvyknou i na rychlé, bezpečné a pohodlné platby v našem Delimarketu. Vše je dnes totiž o rychlosti a energii. V této souvislosti můžu prozradit, že zaměstnanci Continentalu v Brandýse si u nás kromě standardních chlazených jídel nejčastěji kupují energetické drinky, bonbony nebo sušenky. Zkrátka chodí si k nám doplňovat energii a cukry, aby zvládli náročný den v práci,“ říká Weissová.
Největší výhodou mikro obchůdku je jeho absolutní modularita – dokáže se hravě přizpůsobit jakýmkoliv prostorům, typu provozu, nevadí mu noční směny, a dokonce ani skokové navýšení nebo naopak pokles počtu strávníků například kvůli zrušení pracovní směny. Pro firmy to znamená, že kvalitní a plnohodnotné zaměstnanecké stravování dokážou díky Delimarketu zabezpečit v režimu 24/7/365. „I provozně jsme s tímto samoobslužným konceptem velmi spokojení, protože takto dokážeme poskytnout zaměstnancům našich klientů profesionální stravovací službu kdykoliv a kdekoliv, a to bez jakýchkoliv omezení, a přitom nám Delimarket navíc významně pomáhá i zefektivnit produktivitu práce našich lidí. Věříme, že se tento digitální a bezpečný systém doplňkového prodeje a výdeje stravy ujme. Přináší totiž zcela nový standard služeb zaměstnaneckého a firemního stravování. O rozšíření sítě Delimarketů do dalších provozoven ale rozhodují naši klienti. A protože se říká, že je lepší jednou vidět než stokrát slyšet, všem – i potenciálním klientům – rádi ukážeme, jak náš Delimarket funguje,“ zve na návštěvu do Brandýse nad Labem Nikola Weissová.
Pokud se chcete do Delimarketu podívat hned, tohle krátké video vám ho představí.